Wednesday 7 February 2007

Lokal-tv – nu må det stoppes

Af en eller anden årsag render der i Århus nogle ufatteligt talentløse mennesker rundt, som alle har besluttet sig for at lave tv. Og jeg taler hverken om DR's Provinsafdeling eller TV2/Østjylland. Næh, det handler om de glade amatører, som stjæler min dyrebare tv-tid på Kanal 4 tror jeg nok, at det hedder (det hed tidligere TvDanmark og skal ikke forveksles med det i øvrigt mindst lige så afskyelige DK4).

Kanal 4 er af uransagelige grunde forpliget til at et afgive en del af dere sendeflade til inkompetente kameramongoler som fx Jack Fridtjof, Carsten Hjorth samt nogle andre lallende tåber, jeg ikke engang gider finde ud af, hvad hedder. Lad mig forklare: Jack Fridtjof producerer, instruerer og ødelægger sine programmer helt selv. Han tager sit kamera med og interviewer mere eller mindre fuldstændigt ligegyldige mennesker i et program der hedder Århus Rundt vistnok – se her: http://www.videovision.dk/J__Fridthjof_privat/j__fridthjof_privat.html (jeg ved ikke, hvordan man laver links).

Men alt i alt starter programmet med en fuldstændig afskyelig jingle, som tydeligvis er lavet i ca. 1983 med en Casio-hjemmesynthersizer. Og herefter bliver det bare værre og kedeligere. Jeg gider ikke engang gengive, hvad programmerne handler om, da talentløsheden kombineret med det kedelige indhold enten får mig til at falde i søvn eller skifte kanal.

Næh, så er der straks mere køs på interview-fænomenet og dansktop-elskeren Carsten Hjorth. Han besøger akkompagneret af liflig dansktop-musik lokale virksomheder (som efter sigende faktisk betaler for det), og stiller interessante spørgsmål som "Goddag, må jeg komme indefor", "Nå er der travlt" og den slags ligegyldigheder. Han kan fx besøge en slagter og stille dybdeborende spørgsmål som, "er der så mange, der kommer for at købe kød". Han er ubetalelig! Og så åbenbart alligevel ikke...

En anden, meget typisk ting ved lokal-tv er lydkvaliteten. Jeg har op til flere gange præsteret at zappe forbi, hvor der nærmest ikke er lyd på indslagene – man skal i hvert fald skrue gevaldig meget op. Det lader simpelthen til, at hvad som helst, der kan optages dermed også kan udsendes. Jeg fatter det simpelthen ikke. Man kan sgu' da ikke sende programmer uden lyd... Og det er altså ikke sværere end som så at stille en mikrofon op. Glade amatører og tabere i beskæftigelsesprojekter skal bare ikke lave tv.

"Så lad da være med at se det", vil du måske sige. Og så får du denne her i retur: "Så lad da for satan være med at læse min blog for helvede!".

Dixi.

3 comments:

Dr Funk said...

Hej Overkonge

Jeg synes du er faldet lidt af på den her på det seneste - savner dine knivskarpe analyser...

Dr Funk said...

Overkonge dit fede røvhul!

Du tager du dig kraftederme snart sammen og får postet nogle nye kommentarer. Det kan ikke passe, at jeg trofast skal logge ind dag efter dag, blot for at konstatere, at jeg endnu engang må undvære din skarpslebne dissektion af lokal-tv, fester i køkkenet og river-kortet. Kom ind i kampen, eller vi kommer og røvpuler dig med et baseball-bat.

Ærbødigst
Dennis

Olli Jokinen said...

Lad nu for helvede være med at læse min blog og få dig et liv i stedet.

Jeg har jo sagt det før!

overkongen