Wednesday 24 January 2007

Afskaf river-kortet

Til alle jer, der spiller poker (Texas Hold 'em) : Kunne vi ikke starte en bevægelse mod riveren. I kender det jo godt. Preflop lokker man med AA på hånden en eller anden stakkel ind i et all-in. Fjolset kalder med et par på hånden, og du er 80-20-favorit. Og hvad sker der så? Svinet rammer sit set på riveren, og dine penge er væk. Alt, og jeg mener virkelig ALT, ville være bedre uden det lortekort. Jeg erindrer ikke, at jeg nogensinde har været heldig på riveren. Aldrig. Nogensinde. Overhovedet.

Og hvorfor er det, at ens fine straight altid ødelægges af, at modstanderen får en flush (naturligvis på riveren). Straight burde være mindre værd end et par, for jeg vinder fandme aldrig på det lort.

Dixi.

4 comments:

Kristian Wind said...

Altså! Du siger, at vi ikke skal læse det, du skriver. Jammen så stop da! ;-)

Olli Jokinen said...

Stop da selv og få dig et liv! Har du ikke læst, hvad jeg skriver?

Ovekongen

Kristian Wind said...
This comment has been removed by the author.
Kristian Wind said...

Det er da nemt for dig at sige: jeg har jo ikke noget liv, ingen venner, kan ikke læse og er bare sådan i det hele taget trist...